قیمت موتور آسانسور به چه عوامل محیطی وابسته است؟

روی قیمت موتور آسانسور و دیگر قطعات یکی از دلایل تاثیر گذار نوسانات ارزی و تغییرات قیمت دلار

، است؛ با توجه به آنکه بسیاری از قطعات از جمله موتور آسانسور وارداتی هستند، قیمت موتور آسانسور خواه یا ناخواه بالاتر خواهد رفت.

قیمت موتور آسانسور بر حسب دلایل ذاتی

منظور از عوامل ذاتی، انواع موتورهای آسانسور است که چون در مدل‌های مختلفی تهیه می‌شوند، کاربردهای متنوعی ایجاد می‌کنند، قطعات تشکیل دهنده آنها متفاوت است و به همین دلیل، قیمت انواع موتور آسانسور متفاوت خواهد بود.

نوع موتور آسانسور را بر حسب سیستم آسانسور انتخاب می‌کنند؛ به این ترتیب، در آسانسورهای گیربکس‌دار، باید از موتورهای گیربکسی و در آسانسورهای گیرلسی، باید از موتورهای گیرلس استفاده کرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که موتورهای آسانسور بر حسب انرژی که برای مصرف نیاز دارند، به سه دسته تقسیم می‌شوند

  • موتورهای( AC/DC)برقی
  • موتورهای دیزل/ گازوئیلی
  • موتورهای هیدرولیکی/ پنوماتیک

نکته دوم، تغییر توان موتور آسانسور برحسب ظرفیت پیشنهادی آسانسور و طول چاه آن است. به این معنی که هر چه ظرفیت آسانسور و طول چاه آن بیشتر شود، باید به سراغ خرید موتورهایی با توان بیشتر رفت که قیمت بالاتری دارند.

مسائل فنی دیگری نیز وجود دارد، بر حسب تعداد توقف‌هایی که آسانسور در طول مسیر باید انجام دهد و یا انتخاب موتورهای تک سرعتی و یا دو سرعتی، موتورها متفاوت شده و به همان نسبت قیمت متفاوتی خواهند داشت.

چه ویژگی‌هایی در انتخاب موتور آسانسور نقش دارد؟

در حال حاضر انواع مختلفی از موتورهای آسانسور بسته به آسانسورهای کششی مانند گیربکسی، گیرلسی و MRL وجود دارند. این مدل‌ها در ایران متداول‌تر هستند و نوع آخر، به دلیل کارایی و دوام بیشتر، قیمت بالاتری دارد. اما به طور کلی در انتخاب، علاوه بر بررسی مشخصات موتور آسانسور، باید به مسائل زیر دقت کنید:

1-چه ظرفیتی برای آسانسور نیاز دارید؟ اگر آسانسور را برای یک محیط تجاری و یا اداری می‌خواهید، احتمال تردد در آن بیشتر است، پس باید به سراغ موتورهایی با تحمل ظرفیت بیشتر بروید. به این ترتیب، قیمت آسانسور بالاتر می‌رود.

2-در ساختمان‌های شلوغ و پررفت و آمد، سرعت آسانسور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و هرچه این سرعت بیشتر باشد، باید توان موتور آسانسور بالاتر رود. توان بیشتر به معنی قیمت بالاتر نیز هست.

3-هرچه تعداد طبقات و در نتیجه توقف‌گاه آسانسور بیشتر باشد، موتور باید کارایی بهتری برای توقف و راه‌اندازی مداوم داشته باشد، بنابراین انتخاب موتور مناسب، ضروری می‌شود.

4-نگهداری از موتورهای آسانسور نیز، نقش مهمی در انتخاب آسانسور دارد. هرچه نگهداری از آسانسورها آسان‌تر و کم هزینه‌تر باشد، انتخاب آنها صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

خرید موتور آسانسور

موتور آسانسور یکی از قطعات بسیار تخصصی است و خرید آن باید از مراکز مطمئن و دارای صلاحیتی انجام شود که خود تخصص کافی در حوزه قطعات آسانسور را دارند. فروشگاه اینترنتی قطعات آسانسور ، یکی از این مراکز تخصصی است که در مدت بیش از یک دهه فعالیت خود توانسته خدمات شایسته‌ای در حوزه فروش موتور آسانسور و دیگر قطعات آن ارائه دهد.

برچسب ها:

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مقالات آسانسور پادفراز

سیم بکسل آسانسور

 یکی از مهمترین قطعات آسانسور است که برای جابه جایی کابین و وزنه تعادل استفاده می شود. ...

خرید آسانسور

– خرید آسانسور یکی از مهمترین تصمیمات در ساخت یا بازسازی ساختمان است. – قیمت ...

درب و ریل آسانسور

درب و ریل آسانسور چیست؟ درب و ریل آسانسور اجزای مهمی از سیستم آسانسور هستند که برای حرکت ...

شستی کلید آسانسور

شستی کلید آسانسور  یکی از مهمترین قطعات آسانسور است که نقش بسزایی در راحتی و امنیت س...

فونداسیون آسانسور

فونداسیون آسانسور یکی از بخش‌های مهم و حساس در ساختمان‌سازی است که باید با دقت و رعایت استان...

بخش مکانیکی آسانسور

آسانسور یکی از اختراعات بزرگ و مفید در عصر مدرن است که برای حمل و نقل افراد و کالا در ساختما...

موتور آسانسور

 یکی از اجزای مهم و حیاتی آسانسور است که نیروی محرکه لازم برای حرکت کابین را تولید می‌ک...

حایل چینی چاله آسانسور

چاله آسانسور بخشی از چاه آسانسور است که در پایین ترین سطح ساختمان قرار دارد و محل نصب بافر، ...

تراول کابل آسانسور

یکی از قطعات مهم و حساس آسانسور است که نقش اساسی در انتقال اطلاعات و فرمان‌ها بین کابین، تاب...